Echte vrienden

Als ik kon dichten had ik nou een super mooi vriendschapsgedicht  gemaakt maar helaas…

Deze week was meivakantie en dat was misschien wel een van de meest saaie vakanties ooit. Tuurlijk, op Koninginnedag ging ik helemaal los in Eindhoven. Super gezellig. Maar verder heb ik me doodverveeld. Na het werken bij de thuiszorg kwam ik thuis en heb ik maar wat boeken gelezen, facebook uitgecheckt en mezelf helemaal nutteloos gevoeld.
Als ik nou bergen vrienden had, dan had ik daar vast mee kunnen chillen. Maar ik heb geen bergen vrienden. Ik ben nooit het type meisje geweest met bergen vrienden. Ik heb altijd liever een select groepje gehad waar ik op kon bouwen en waarvan ik wist dat die er door en door voor me zijn. Jarenlang heb ik een beste vriendin gehad. Ik hield van haar, ik hou nog steeds van haar, maar die speciale band is weg. Het is verwaterd. Daar ben ik boos om geweest, daar heb ik om gehuild maar mensen komen en gaan om speciale redenen. Waar de andere weggaat, komt een nieuwe vriend voor in de plaats. In de 10 maanden dat ik in Amerika zat, werd het pijnlijk duidelijk wie mijn echte vrienden zijn. Een boel mensen vonden het niet de moeite waard om via internet in contact te blijven. In die 10 maanden is ook een geweldige vriendschap ontstaan, een vriendschap waar ik nu heel veel waarde aan hecht. Na de middelbare school gaat iedereen zijn eigen weg, mensen gaan verhuizen, maar op je vervolgopleiding kun je ook je ‘perfecte wederhelft’ vinden. Ik heb die gevonden en ik ben dankbaar dat zij de vriendin voor me is, waarvan iedereen er een zou moeten hebben.
Een kleine ruzie is nooit verkeerd, maar vergeet niet dat iedereen iemand nodig heeft. Vergeef wat vaker, verplaats je vaker in een ander en als dat niet werkt, dan zijn zij jou niet waard.

En nu een toast op al mijn beste vrienden! CHEERS!

Geef een reactie

