Moederdag

Morgen is het weer Moederdag. De dag waarop jij je moeder helemaal gaat verwennen met bloemetjes, ontbijt op bed, chocolade of wat voor onzin dan ook.
Wij doen niet meer aan Moederdag. Moederdag is onzin. Het is geen onzin omdat ik een vervelende moeder heb, in tegendeel, ik heb een geweldige moeder die ik elke dag waardeer, en niet maar een dag per jaar.

Het is hetzelfde commerciële  verhaal als met Valentijn. Waarom zou er een speciale dag moeten zijn om je geliefde te aanbidden, een speciale dag om je moeder te waarderen, een dag voor je vader et cetera. Tuurlijk heb ik vroeger dingen geknutseld, lelijk als de nacht, met onzinnige gedichtjes, troep die mijn moeder een dag bewaarde en daarna maar werd weggegooid. Nu betekent het veel meer als ik mijn moeder zomaar even knuffel of een kus geef, als ik haar zomaar even vertel dat ik van haar houd. Want dat doe ik. Ik houd van mijn moeder. Onze relatie ging niet altijd over rozen, ik werd niet altijd op mijn wenken bediend. Nee, het is niet altijd makkelijk geweest. Maar mijn moeder heeft mij gemaakt tot de sterke, zelfstandige, jonge vrouw die ik nu ben. Mijn moeder is een vriendin die me keihard de waarheid vertelt maar die er altijd voor mij is, no matter what. Voor dat moeder, ben ik je ontzettend dankbaar en ik houd van je, niet alleen morgen maar voor de rest van mijn leven!

En natuurlijk krijgt ze morgen wel een ontbijtje op bed hoor, zo lief ben ik dan nog wel ;)

Geef een reactie

