Heimwee

Ik heb ontzettende heimwee. Maar ik ben toch thuis, waar heb ik dan heimwee naar? Naar Amerika. Ik heb heimwee naar mijn tweede thuis in Amerika. In het school jaar van 2010-2011 ben ik 10 maanden in Amerika geweest om daar high school te volgen. High School is gewoon middelbare school en omdat ik niet wist wat ik na mijn HAVO moest gaan doen, heb ik dat maar gedaan. Via een organisatie ben ik terecht gekomen in een gastgezin in New Iberia, Louisiana. Dingen liepen niet zo lekker in dat gezin en na vijf maanden ben ik toen gewisseld van gezin. Ik kwam terecht bij een vriendin van school. Een vriendin die nu mijn zus is, mijn maatje, mijn partner in crime, mijn alles. Dat is vriendschap die dieper gaat dan wat dan ook. Ik mis mijn gastmoeder. Mijn gastmoeder die niet bang was om ‘nee’ tegen me te zeggen als ik wat vroeg. In die 10 maanden zijn dingen gebeurd die ik liever niet had zien gebeuren. Twee sterfgevallen binnen mijn familie, twee dierbaren die ik heel erg mis. Tuurlijk was niet altijd alles koek en ei. Het is hard om rotte dingen mee te maken, nog rotter als je geen familie om je heen hebt die je kan troosten, die je weer moed geeft. Ik mis de persoon die ik was in Amerika. De sterke meid, die het allemaal wel alleen afkon. Ik mis het eten, het winkelen, het uitgaan. Ik mis New Orleans, prom, homecoming, gumbo. Maar ik weet zeker, ik kom weer thuis. Honey, i’ll be home soon!!

 

Geef een reactie

