Mijn toekomst

Een veelgestelde vraag bij beginnende daters of sollicitatiegesprekken is: “Hoe zie jij jezelf over tien jaar?”
Nou, over tien jaar woon ik in een villa op Madagascar met de man van mijn dromen. Die met zijn geweldige sixpack iedere dag vissen vangt die ik voor hem klaar maak op een vuurtje op het strand. Mijn lange, gekrulde, blonde haar wappert in de wind terwijl ik mijn jurk over de duinen huppel. We zijn vrolijk en vrij. Onze dienaars brengen ons heerlijke cocktails en wapperen ons toe met enorme palmbladen. We krijgen het lekkerste eten en slapen in de mooiste bedden. Heel misschien hebben we ook nog een kindje dat ergens ronddraait met een strandbal.

Maar helaas, de meeste dromen zijn bedrog. Nu ik geen tiener meer ben moet ik toch inderdaad eens gaan nadenken over mijn toekomst. Is deze studie wat voor mij? Kies ik er voor om te studeren of wil ik feesten? In tien jaar wil ik mijn eigen boek hebben geschreven. Ik reis de wereld rond voor een of ander tijdschrift, de Quest of National Geographic misschien. Thuis in Limburg heb ik een man die mij na iedere reis oprecht vraagt wat ik allemaal heb gedaan. Ja uiteindelijk wil ik zelfs kinderen. Een jongen en een meisje. Ik wil natuurlijk niet alleen sterven.
Tien jaar is nog zo ver weg. Ik denk dat het vanavond eerst eens tijd is voor een feestje. Studeren doe ik morgen wel weer.

Geef een reactie

