Gelukkig

De werkweek is al bijna op de helft, aangemeld voor nieuwe studie, het is de warmste dag van het jaar, we hebben de heerlijkste aardbeien in de tuin, nog maar vijfeneenhalve week tot Spanje, EN ik heb vandaag een half jaar verkering met mijn vriendje. Ik heb gewoon niks om over te klagen. Toch heb ik eindelijk de inspiratie gevonden om weer te schrijven.

Na het stoppen van school heb ik direct een contract getekend om 30 uur in de week te werken. Ik heb dus totaal geen rust gehad. Gelukkig ook totaal geen tijd gehad om me ellendig te voelen. Een aantal dingen heb ik me wel kunnen realiseren. Ik studeer voor mezelf, ik maak bepaalde keuzes in mijn leven voor mijzelf. Dit heeft tot conclusie dat ik mijn eigen leven leid. Natuurlijk mogen dierbaren hier hun mening over geven, maar door deze meningen wil ik mij niet meer laten beïnvloeden. Ik heb gekozen voor een studie omdat mij de studie ontzettend leuk lijkt. Wat ik erna ga doen, wat voor beroep ik over vijf jaar uitoefen? Al schiet je me dood, dat zie ik over vijf jaar wel. Met de studie European Studies kun je veel te veel, het is veel te breed. Maar ik heb er voor gekozen omdat ik houd van reizen, ik houd van andere culturen en heb er totaal geen probleem mee om mijn grenzen letterlijk en figuurlijk te verleggen. Het allerbelangrijkste is op dit moment om iets te doen waar ik plezier in heb. Een gericht toekomstbeeld is niet alles. Op mijn nieuwe werk spreek ik vaak nieuwe mensen die een opleiding hebben afgerond maar geen werk vinden in hun vakgebied. Dat is sneu, dat is vervelend. Die mensen hebben dan wel een diploma, maar zij doen precies hetzelfde werk als dat ik als ongeschoolde arbeider verricht. Wel hebben zij een opleiding afgerond waar ze vier jaar lang met plezier naar toe zijn gegaan. Dat is het belangrijkste voor mij op dit moment, genieten en dingen met plezier doen. Ik hoop dat ik werkelijk een juiste keuze heb gemaakt. Dat vanaf september met plezier naar school ga. Met net zoveel plezier als dat ik nu verse aardbeien uit de tuin eet, met blote voeten door het gras loop en een ijskoude ice tea drink. Want dat zijn de dingen waar ik nu van geniet.

One thought on “Gelukkig

  1. JEUJ een nieuw blog. Wat leuk om te lezen en wat zie ik je slimme dingen zeggen :) Well done! Doe dat waar je blij van wordt :)

Geef een reactie

