Dwalende gedachten en grijpende handen

Ik kan me soms zo een loser voelen, een mislukkeling, een opgever. Iemand zonder kwaliteiten. Soms zit ik er even helemaal doorheen. Ik ben blij dat ik na het stoppen met mijn studie, direct een baan heb gekregen zodat ik mezelf niet zielig kon voelen. Maar toch, op momenten dat ik echt alleen ben, dan dwalen mijn gedachten af. Dan kan ik uren denken over hoe belachelijk stom ik me voel, dat ik nog  niks hebt bereikt. Ik probeer het een beetje te vermijden om oud-klasgenootjes tegen te komen. Zodat ik niet hoef te vertellen dat ik al met twee studies ben gestopt, dat ik fulltime werk en dat ik eigenlijk niet meer behaald heb dan mijn havo-diploma. Ik kan me soms zo een nietsnut voelen, een regelrechte ramp. Andere mensen van mijn leeftijd ronden nu hun hbo af, krijgen misschien al een baan aangeboden of gaan door met een universitaire opleiding. Ik daarentegen, ik ga in september nog maar eens beginnen. Wanneer je zo gaat malen en denken, dan wordt een mens alleen maar nog ongelukkiger. Ik ben me gaan bedenken wanneer ik wel iets heb doorgezet, wanneer ik wel ben gaan knallen. In mijn tijd in Amerika, heb ik twee dierbare familieleden verloren terwijl ik aan de andere kant van de wereld zat. Toen heb ik niet opgegeven, toen heb ik mezelf, in mijn eentje en met eigen kracht, bij elkaar geraapt en ben ik doorgegaan. Dat is de moeilijkste tijd uit mijn leven geweest. Ik heb die overleefd. Ook nu, nu ik voel alsof ik weer in een diep gat zit, weet ik dat ik er uiteindelijk overheen kom. Ik heb het meest geweldige vriendje op de wereld en geweldige vriendinnen om me heen die mij hier doorheen helpen. Soms is het niet erg om een hand uit te steken en om hulp te vragen. Als je maar weet dat de juiste personen om je heen zijn die met liefde je hand aanpakken en je helpen. Ik heb die juiste handen gevonden en daar ben ik meer dan dankbaar voor.

2 thoughts on “Dwalende gedachten en grijpende handen

Geef een reactie

