Nieuw jaar, nieuwe kansen, again

Alweer een jaar ten einde. Alweer een jaar waarin mensen heel veel goede voornemens hebben en er geen zak mee doen. Schijt aan die voornemens, niet eens aan beginnen. Tuurlijk ga ik ook weer sporten, in de maand januari ga ik misschien wel vier keer naar de sportschool maar daarna is de lol er van af en om mezelf geen loser te voelen, doe ik helemaal niet aan voornemens. Want niemand houdt het vol.
Wel is het tijd om terug te kijken naar het afgelopen jaar. Ik wil geen dingen veranderen maar wil dingen blijven doen waar ik het afgelopen jaar zeer tevreden over was. Het jaar 2013 was een bewogen jaar, met flinke downs maar ook gigantische ups. Zo ben ik dit jaar (weer) gestopt met een studie, ik voelde me echt een loser. Maar uit dat enorme dal ben ik geklommen, en ben sterker dan ooit. Ik heb me dit jaar de tijd genomen om te kijken wat ik wil in het leven, waar ik naar toe wil maar vooral hoe ik er zelf op dat moment het gelukkigst uit zou komen. Eindelijk heb ik ook een studiekeuze gemaakt waar ik 100% achter sta. Studeer voor mijn plezier en niet om anderen gelukkig te maken. En het heeft geholpen, nog nooit heb ik in het eerste blok alle tentamens gehaald. Drie keer is scheepsrecht, toch?
Ook al kreeg ik verkering op 18 december 2012, toch wil  ik ook mijn vriendje even prijzen als een van de happy moments dit jaar. Hij is mijn lover en mijn beste vriend, waar onze rondreis door Spanje het kersje op de slagroomtaart was. Natuurlijk ook mijn allerbeste vriendin die me continu heeft gesteund en waar ik ontzettend trots op ben, is het vernoemen waard.
Cheers, op de voornemens waar je toch weer in gaat falen, maar vooral cheers op vriendschap, de liefde en op de successen die jaar in, jaar uit door blijven gaan. Ik gun jullie het allerbeste!

 

nieuwjaarskaart-champagne-2014---4

Geef een reactie

