Mijn geluk

Komende zondag, 12 april, ben ik jarig. Ik word dan drieëntwintig jaar. New year, new me. Ik heb besloten om mijn geluk te delen. Mijn vrolijkheid, mijn goede resultaten, iedereen mag mee zweven op mijn roze wolk. Ik ben zo klaar met al die negativiteit. Van die mensen die het altijd zwaar hebben, altijd moe zijn, altijd ziek zijn en die het altijd zo druk hebben. Ga toch weg. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ik voel me dan verplicht om mijn geluk voor me te houden. Ik voel me schuldig als ik ga vertellen dat ik (bijna) nooit ziek ben, ik heb het helemaal niet zo druk en ja, ik ben ook al tweeëneenhalf jaar gelukkig met dezelfde vriend. Heerlijk toch. Duw je bullshit ergens waar de zon niet schijnt. Ik ga me niet langer inhouden. Sinds ik ben begonnen met mijn derde Hbo-opleiding, ben ik nog nooit zo gelukkig geweest. Ik vind de vakken leuk, haal goede resultaten en ben volgens mij gewoon uit de puberteit. Ik kan me ook nog wel die dagen herinneren dat ik liever de hele dag in bed lag want het leven leek zo zwaar. Nou, ik zal je vertellen; het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. Je kiest er zelf voor om je dag met een glimlach te beginnen of niet. Vanaf zondag ga ik mij niet meer inhouden. Je mag lekker tegen me klagen hoor, wil vrienden niet afschrikken nu. Maar ik ga je ook vertellen hoe dolgelukkig ik tegenwoordig ben. Tuurlijk heb ik ook wel eens een dipje, maar ik kies ervoor om er snel weer uit te klimmen. Ik ga nu met een glimlach mijn huiswerk maken, want de zon schijnt. En daar word ik blij van. “The most simple things can bring the most happiness.”

2 thoughts on “Mijn geluk

  1. Wat een heerlijk optimistisch verhaal!
    Happines not real unless shared (Into the Wild). Zo waar!!!
    Tot snel!

Geef een reactie

